Wizyta studyjna w ramach projektu Erasmus + „Blossoming Outdoors”
We wrześniu i październiku 2019 r. Nauczyciele z Polski i Walii uczestniczyli w trzecim spotkaniu w ramach realizacji projektu Erasmus+ KA2 „Blossoming Outdoors” – „Edukacja w terenie” które odbyło się w Rumunii.
Projekt „Edukacja w terenie” („Blossoming Outdoors”) skierowany jest dla całej społeczności przedszkolnej i szkolnej, dzieci, nauczycieli i personelu, jak również rodziców oraz środowiska lokalnego.
Głównym celem jest promowanie nauczania i uczenia się w terenie, a co najważniejsze czerpanie przyjemności ze spędzania czasu na świeżym powietrzu. Nauka w plenerze pozwala dzieciom rozwijać umiejętności myślenia przyczynowo skutkowego, rozwiązywania problemów, poszukiwania odpowiedzi na postawione pytania, uczy pracy w zespole, rozwija umiejętności komunikacyjne, a także pozwala na zachowanie sprawność fizycznej i zdrowia. Tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez eksperymentowanie, obserwowanie i odkrywanie. Jak również rozbudzenie ciekawości otaczającego świata, oraz nauczenie dzieci prowadzenia obserwacji i wyciągnięcie wniosków z doświadczeń.
Ze względu na zmieniające się pory roku w czasie zajęć na świeżym powietrzu nigdy nie jest taka sama, co zapewnia dzieciom nowe wrażenia za każdym razem, gdy wychodzą na zewnątrz. Poprzez ten projekt chcemy zaangażować uczniów w nabywanie umiejętności na przyszłość. Dzieci będą miały możliwość pracy z uczniami z różnych kultur – rozwijać świadomość międzykulturową i szukać dialogu. Będą mogły poszukiwać swojego miejsca w świecie stając się odpowiedzialne za grupę. Będą mogły odczuwa sukces lub porażkę kształtując w ten sposób własna odporność emocjonalną.
Nauczyciele podczas wizyty w Rumuni mieli możliwość obserwacji zajęć w terenie, odbywających się w wiejskich przedszkolach i szkołach. Podczas spotkania poznaliśmy wiele ciekawych zabaw odbywających się na świeżym powietrzu, kulturę Rumunii i tradycyjne tańce. Przyglądaliśmy się różnym ciekawym zajęciom prowadzonych przez Rumuńskich nauczycieli, na pewno wykorzystamy nową wiedzę podczas pracy z dziećmi.

Wizyta studyjna w ramach projektu Erasmus + „Blossoming Outdoors”
26 czerwca 2019 r.  Nauczyciele z Walii i Rumunii uczestniczyli w drugim spotkaniu w ramach realizacji projektu Erasmus+ KA2 „Blossoming Outdoors” – „Edukacja w terenie”, które odbyło się w Przedszkolu numer 124.
Projekt „Edukacja w terenie” („Blossoming Outdoors”) skierowany jest dla całej społeczności przedszkolnej i szkolnej, dzieci, nauczycieli i personelu, jak również rodziców oraz środowiska lokalnego.
Głównym celem jest promowanie nauczania i uczenia się w terenie, a co najważniejsze czerpanie przyjemności ze spędzania czasu na świeżym powietrzu. Nauka w plenerze pozwala dzieciom rozwijać umiejętności myślenia przyczynowo skutkowego, rozwiązywania problemów, poszukiwania odpowiedzi na postawione pytania, uczy pracy w zespole, rozwija umiejętności komunikacyjne, a także pozwala na zachowanie sprawność fizycznej i zdrowia.
Ze względu na zmieniające się pory roku w czasie zajęć na świeżym powietrzu nigdy nie jest taka sama, co zapewnia dzieciom nowe wrażenia za każdym razem, gdy wychodzą na zewnątrz. Poprzez ten projekt chcemy zaangażować uczniów w nabywanie umiejętności na przyszłość. Dzieci będą miały możliwość pracy z uczniami z różnych kultur – rozwijać świadomość międzykulturową i szukać dialogu. Będą mogły poszukiwać swojego miejsca w świecie stając się odpowiedzialne za grupę. Będą mogły odczuwa sukces lub porażkę kształtując w ten sposób własna odporność emocjonalną.
Nauczyciele podczas wizyty w Polsce mieli możliwość obserwacji zajęć w terenie. Podczas spotkania nasi goście mieli możliwość poznania technik Celestyna Freineta, które na co dzień są wykorzystywane w pracy z naszymi dziećmi. Nasi wspaniali goście sami mogli się przekonać na czym polega swobodny tekst, fiszka zadaniowa, swobodna ekspresja artystyczna i doświadczenia poszukujące, podczas wykonywania zadań osobiście lub w grupie.

Projekt  Erasmus + na „Wieczorze z Feinetem”  w Przedszkolu nr 124

 4 kwietnia 2019 r. w Przedszkolu nr 124 w Warszawie już po raz kolejny odbył się „Wieczór z Freinetem” we współpracy z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych, którego celem jest promowanie pracy technikami C. Freineta z dziećmi w wieku przedszkolnym, co doskonale wpisuje się w realizowany w placówce projekt ERASMUS+ „Blossoming Outdoors” (Edukacja w terenie). W spotkaniu brali udział nauczyciele z wielu warszawskich placówek oświatowych. Tematem przewodnim tegorocznych warsztatów były doświadczenia poszukujące. Uczestników spotkania powitała pani metodyk m. st. Warszawy Pani Małgorzata Posłuszna i dyrektor placówki Pani Renata Stawczyk-Mizińska, która wprowadziła uczestników w temat. Po krótkim wstępie wszyscy zostali podzieleni na zespoły i ruszyli do działań w terenie pod czujnym okiem swoich opiekunów – nauczycielek z Przedszkola nr 124. W czasie warsztatów wszystkie grupy wykonały swoje zadania z materiałów znalezionych w ogrodzie a efekty końcowe zaprezentowały na forum grupy.

Technika doświadczeń poszukujących jest jedną z kilku technik wykorzystywaną w pracy codziennej z dziećmi przez nauczycieli Przedszkola nr 124. Spotkanie sprawiły uczestnikom dużo radości i dostarczyły wielu emocji. Kolejny „Wieczór z Freinetem” już za rok – zapraszamy.

SONY DSC

 

SONY DSC

 

SONY DSC

 

SONY DSC

Wizyta studyjna w ramach projektu Erasmus + P „Blossoming Outdoors”

W stycznia 2019 . nauczyciele z Przedszkoli
nr 124 i 237 z Warszawy uczestniczyły w pierwszym spotkaniu w ramach realizacji projektu Erasmus+ KA2 „Blossoming Outdoors” – „Edukacja w terenie”, w który uczestniczą również nauczyciele z Wielkiej Brytanii (Wali) oraz Rumunii.

Projekt „Edukacja w terenie” („Blossoming Outdoors”) skierowany jest dla całej społeczności przedszkolnej: dzieci, nauczycieli, personelu
i rodziców oraz środowiska lokalnego.

Głównym celem jest promowanie nauczania
i uczenia się w terenie, a co najważniejsze czerpanie przyjemności ze spędzania czasu na świeżym powietrzu. Nauka w plenerze pozwala dzieciom rozwijać umiejętności myślenia przyczynowo skutkowego, rozwiązywania problemów, poszukiwania odpowiedzi na postawione pytania, uczy pracy w zespole, rozwija umiejętności komunikacyjne, a także pozwala na zachowanie sprawność fizycznej i zdrowia.

Ze względu na zmieniające się pory roku w czasie zajęć na świeżym powietrzu nigdy nie jest taka sama, co zapewnia dzieciom nowe wrażenia za każdym razem, gdy wychodzą na zewnątrz. Poprzez ten projekt chcemy zaangażować uczniów w nabywanie umiejętności na przyszłość. Dzieci będą miały możliwość pracy z uczniami z różnych kultur – rozwijać świadomość międzykulturową i szukać dialogu. Będą mogły poszukiwać swojego miejsca w świecie stając się odpowiedzialne za grupę. Będą mogły odczuwa sukces lub porażkę kształtując w ten sposób własna odporność emocjonalną.

Nauczyciele w czasie wizyty w Walii mogli obserwacji zajęć prowadzonych w lesie, w trakcie których dzieci uczą się zarówno umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach oraz doskonalą sprawności manualne m.in. poprzez tworzenie prac plastyczno-technicznych z materiału przyrodniczego (glina, liście, patyki, etc.). Dyrektorki przedszkoli spotkały się również
z Burmistrzem goszczącego miasta Port Talbot, który otrzymał przewodnik po Woli „Jak Wolinka Mała Wolę poznawała”. Kolejne spotkanie partnerów projektu odbędzie się w Polsce w Przedszkolach nr 124 i Przedszkola 237 w czerwcu 2019 r.

MOBILNOŚĆ NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA NR 124 W WARSZAWIE

Projekt realizowany przez Przedszkole nr 124 dofinansowany z Funduszy Europejskich, zatytułowany: „Doświadczenia poszukujące drogą do kreatywności nauczycieli w pracy z dziećmi”

Dofinansowanie projektu z UE:  49834,82 PLN. Nr umowy: POWER SE – 2017 – 1 – PL01 – KA 101 – 036747

Projekt obejmował szkolenie dla kadry pedagogicznej w obszarach: współpracy międzynarodowej, nauczania i doskonalenia znajomości języka angielskiego.
W ramach projektu 4 nauczycieli wzięło udział w szkoleniach językowo-metodycznych organizowanych na terenie Wielkiej Brytanii.

W lipcu 2017 r. (15-28.07) na szkolenia w ramach projektu „POWER Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej  wyjechały 4 nauczycielki z naszego przedszkola.
W dwutygodniowym kursie organizowanym przez szkołę KAPLAN International English przy Leicester Square w Londynie brały udział nauczycielki wychowania przedszkolnego: Patrycja Buba, Agnieszka Kamińska i Monika Wiśniewska oraz dyrektor placówki Renata Stawczyk-Mizińska.
Podczas 14 dni pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyłyśmy w 50 godzinach intensywnej nauki języka angielskiego oraz kursie metodycznym.

W trakcie kursu językowo-metodycznego, można było przypomnieć sobie wiedzę zdobytą w trakcie studiów oraz poznać metody pracy innych nauczycieli praktyków. W trakcie zajęć poruszane były zagadnienia obejmujące zwiększanie motywacji do nauki, dostosowywanie metod do wieku i poziomu uczniów, rozbudzanie kreatywności oraz wprowadzania elementów nauczania zintegrowanego.

Zajęcia językowe odbywały się w małych 12 osobowych grupach, a szkolenie metodyczne polegało na indywidualnej pracy i dyskusjach z wykładowcami. Typowa lekcja składa się z konwersacji, dyskusji i ćwiczeń ze słownictwa. Po zajęciach
w szkole zobowiązane byłyśmy do wykonania pracy domowej (homework).

Jednak największym wyzwaniem było dla nas funkcjonowanie przez całą dobę
w środowisku i społeczności anglojęzycznej. Miałyśmy okazję poznać ludzi z całego świata i dzielić się z nimi naszymi spostrzeżeniami na temat różnic kulturowych oraz wymieniać informacje na temat systemów edukacji w naszych krajach. Przełamanie bariery językowej oraz zwiększenie wiary we własne umiejętności to główne zalety odbytego szkolenia. Dla mobilnych nauczycieli pobyt w Londynie to nie tylko nauka, ale też możliwość zwiedzania ciekawych miejsc: galerii i muzeów, gdzie uczestniczyłyśmy w warsztatach kreatywnych m. in.: w Muzeum Wiktorii i Alberta – gdzie mieści się monumentalna kolekcja dotycząca historii sztuki pięknej i użytkowej.

Muzeum Tate Modern – galeria sztuki nowoczesnej i młodsza siostra Tate Britain. Mieści się w byłej elektrowni na brzegu Tamizy.

Muzeum Historii Naturalnej – zawierające największą na świecie, zapoczątkowaną jeszcze w XVIII stuleciu, kolekcję eksponatów z dziedziny geologii, botaniki i zoologii.

Pałac Buckingham to największy na świecie pałac królewski. Obiekt ma aż 77000m² powierzchni mieszkalnej. Mieści w sobie 600 komnat, w tym 19 reprezentacyjnych, ponad 70 łazienek i prawie 200 sypialni. W okresie wakacji w sierpniu i na początku września odbywają się warsztaty w sali zabaw dla dzieci odwiedzających z rodzicami pałac.

Wędrowałyśmy z mapą po mieście oglądając zabytki m. in.: Tower of London, Kensington Palace, London Eye, Big Ben, Covent Garden, Tower Brigde, Hyde Park, China Town, Trafalgar Square, Millennium Brigde, King Cross.

Zdobytą w trakcie wyjazdu wiedzę i umiejętności z pewnością wykorzystamy w naszej codziennej pracy w przedszkolu.

Udział w kursach umożliwił nauczycielkom nie tylko podniesienie kompetencji językowo – komunikacyjnych ale również zmotywował i utwierdził w przekonaniu, że należy ciągle doskonalić swoje umiejętności. Była to dla nich nie tylko wspaniała przygoda, ale przede wszystkim ważne doświadczenie zawodowe, które pozytywnie wpłynie na dalszą pracę w przedszkolu oraz efektywność nauczania. Zdobyta wiedza, umiejętności i pogłębiony poziom opanowania języka angielskiego będą wykorzystane m.in. na prowadzonych zajęciach z dziećmi. Wszystkie nauczycielki otrzymały certyfikaty ukończenia kursu.